fredag 12 oktober 2012

Sweden Rock Festival 2003 med bl a Masterplan, Y&T och Rob Tognoni


Den 6-8 juni 2003 var jag på Sweden Rock Festival i Norje, tillsammans med bl a Magnus, Leif och Therese. Vi var där och kampanjade för Ja till Euron och det är bland de roligaste kampanjdagar jag varit med om. Nu handlar detta dock om musiken på festivalen.

Band vi såg
Masterplan
Y&T
Rob Tognoni
Kamelot
Budgie
Jethro Tull
Queensryche
Sonata Arctica
Platitude
A.C.T.
Pagan's Mind
YES
Sepultura
Uriah Heep
Slow Train
Chrome Shift
Talisman
Axenstar
The Storyteller
Mörk Gryning

Det fanns även en massa andra band som spelade, men de missade jag - t ex Twisted Sister, Motörhead, Whitesnake, Paul Di'Anno & Killers, Danko Jones, Anthrax och Sky High.


Masterplan var bra. De spelade bl a The Chance.

Masterplan
Roland Grapow (Gitarr)
Uli Kusch (Drums)
Jörn Lande (Sång)
Axel Mackenrott (Klaviatur)
Jan S Eckerty (Bas)




Y&T var också bra. De spelade bl a Summertime Girls och Game Playing Woman.

Y&T
Dave Meniketti (Sång & gitarr)
Leonard Haze (Trummor)
Phil Kennemore (Bas)
Stef Burns (Gitarr)





Allra bäst var dock Rob Tognoni. Jag hade aldrig hört honom tidigare, men han var mycket bra. Han gjorde en grymt bra cover av Keep Your Hands To Yourself (Georgia Satellites).

Rob Tognoni
Rob Tognoni (Sång & gitarr)
Christian Schöbben (Trummor)
Albert Zander (Bas)


Jag fick också höra (och stort tack för detta Mange...) det absolut sämsta band jag någonsin hört - Mörk Gryning. Det är svårt att beskriva hur jäkla uselt detta var, men det lät ungefär som att alla i bandet spelade på olika låtar...

Inga kommentarer: