tisdag 21 augusti 2012

Mycket bra konsert med Nilla Nielsen på Musik vid Immeln


Den 4 augusti såg jag en mycket bra konsert med Nilla Nielsen på Musik vid Immeln. Festivalen bjöd på strålande sol och värme vid Immelns strand.

Nilla spelade med sitt band och gjorde en mycket bra konsert. Hon spelade många låtar från nya albumet Så nära och det märktes verkligen hur mycket den stora publiken (500 personer) gillade vad dom hörde.

I inledningen fick vi höra jättebra versioner av Vänster och höger, Kommer inte att sova i natt, Så nära (som är ett nytt mästerverk) och Jag har sett det på Facebook.

Därefter blev det lite mer tempo i de äldre låtarna The UFO Song (The Guinea Pig Song), You Should Know By Now och i nya Håll mig.

Nillas reggaelåt på skånska, En annorlunda kontaktannons, drog stora applåder. Det gjorde även fantastiska Higher Ground.

Nilla avslutade konserten med Om jag var Gud för ikväll och Goldfish In a Bowl. Eftersom Nilla spelade på en festival var spelningen kortare än vanligt, men det uppvägdes med råge av en fantastisk intensitet och en helt otrolig sånginsats.

Efteråt sålde Nilla skivor och skrev autografer till en glad och nöjd publik. Förutom Nilla lyssnade jag även på Dönaberga och Montag Mania. Danne Stråhed spelade efteråt, men då hade vi åkt därifrån.

Idag ska jag åter se Nilla live då hon ikväll spelar på Copenhagen Songwriters Festival. Och i morgon blir det ännu en konsert. Då spelar hon på Cornelisdagen i Emmaboda. Ta chansen att se denna fantastiska sångerska live!




Band
Nilla Nielsen (sång, gitarr)
Jokke Pettersson (gitarr, sång)
Walle Wahlgren (trummor, sång)
Alfred Andersson (bas)

Jag spelade in Håll mig, men det blev lite extra skakigt ett tag när jag samtidigt skulle sälja en skiva...

Inga kommentarer: