måndag 14 maj 2012

Nilla Nielsen - Higher Ground


Idag är det 2 år sedan jag såg en mycket bra konsert med Dan Hylander & Orkester på Palladium i Malmö.

Som vanligt massor av bra låtar, t ex Bella notte, 21/3, Du är det vackraste, Levandelivet, Solregn, Svart kaffe, Farväl till Katalonien och Vykort vykort.

Nilla Nielsen sjöng Higher Ground och Salt. Janne Bark sjöng Bara en man och Under min stjärna.

Jag hade också nöjet att bli inbjuden till efterfest med bandet, men fick hålla mig till läsk då jag körde tillbaka till Tomelilla efteråt.

Men hur kul konserten och efterfesten än var kommer jag mest ihåg kvällen av en annan orsak. Detta var första gången jag pratade med den fantastiska sångerskan Nilla Nielsen och köpte hennes skivor. Detta har Nilla glömt, men jag kommer ihåg det mycket väl. Jag hade tänkt köpa en av hennes skivor och frågade vilken som var bäst... svaret kom på skön skånska "det kan väl inte jag säga - jag gillar ju båda"... Då var det ju bara till att köpa båda... Och det har jag aldrig ångrat - Redemption Sky och Shellshocked är helt lysande och visade mig att det fortfarande fanns otroliga artister att upptäcka :) När jag skriver dessa rader är det lördagskväll och för några minuter sedan fick jag ett MMS från Nilla som skapar ny magi i studion :)

 Här ett av mina videoklipp från konserten - Nilla Nielsen med Higher Ground

Inga kommentarer: