söndag 29 januari 2012

Nilla Nielsen - Then You Said I Made You Feel Unfaithful

Stort grattis till sköna Nilla Nielsen som fyller år idag.

Nilla är Sveriges bästa sångerska, en härlig tjej och en mycket god vän. Jag lyssnar nästan dagligen på några av hennes fina låtar. Nilla har släppt 4 album och jobbar just nu på ett nytt som kommer under våren. Jag har haft glädjen på att lyssna på ett par av de nya kommande låtarna och det är ett par av de bästa låtar hon någonsin gjort.

Just nu är Nilla aktuell på 2 singlar. Dels en duett tillsammans med Janne Bark - Snöklädda ängar. Dels tillsammans med det norska rockbandet Blått & Rått - Fredløs.

Jag ser verkligen fram emot den nya skivan och nya konserter. Tills dess får vi hålla till godo med albumen Higher Ground, Shadows, Shellshocked, Redemption Sky, singlar och musikvideos.

Nilla Nielsen har gjort många bra låtar, men mina största favoriter är Higher Ground, Snow Leopard, Himmelen Måste Saknat Sin Ängel, Not Ready, You Should Know By Now, Bite Me, The Girl You Used To Know, Salt, Ain't Got Much, I Don't Know How To Fall In Love Anymore och Then You Said I Made You Feel Unfaithful.

Ha en fin födelsedag, Nilla!!! Jag önskar dig all lycka och framgång :))

Här den bästa låten från Nillas konsert på Helsingborgsfestivalen i somras - Then You Said I Made You Feel Unfaithful.

Inga kommentarer: