söndag 19 juni 2011

Sweden Rock Festival - dag 4

Sweden Rock Festivals avslutande dag bjöd på strålande väder - varmt och soligt hela dagen. Vi var åter på plats när festivalen drog igång vid lunchtid för att se Canadensiskan Lee Aron. Hon hade ett par hyfsade låtar, men var annars oerhört tråkig.

Desto roligare var coverbandet Goda Grannar som spelade den ena höjdarlåten efter den andra. Det var bl a Pogues- och Guns n'Roses-låtar.

The Hooters var ett av mina största favoritband i slutet av 80- och början av 90-talet. Jag såg dem live i Lund 1990 och nu var det dags igen. De var fullständigt lysande och gjorde vid sidan av Jason & The Scorchers den bästa spelningen av alla på SRF. Massor av klassika låtar och Eric Bazilian pratade massor av svenska. Läs mer i separat inlägg.

Jag såg ett par låtar av Molly Hatchet och Claes Yngström innan det var dags för grillfest i sommarstugan.

Mina generösa värdar Magnus och Camilla Gärdebring hade närmare 30 personer på besök och det var många kilo entrecote och ryggbiff på grillen. Lite öl och Jägermeister på det och man var redo för avslutningen av SRF.

Ett stort tack till Magnus och Camilla för ännu en härlig Sweden Rock Festival. Tack även till Tilda, Sara, Josefine, Kenneth, Fredrik, Leif, Stefan, Fritte och alla andra som jag festat och sett spelningar med under 4 dagar. Det var kul! Vi ses igen nästa år!

Black Label Society var urtråkiga med det ena solot efter det andra. Thin Lizzy var en stor besvikelse, men det var verkligen inte Ozzy Osbourne.

Jag hade inga stora förväntningar på Ozzy, men oj vilken spelning han bjöd på. Han hoppade och sprang omkring hela tiden och sjöng alldeles utmärkt. Läs mer i separat inlägg.



Band jag såg under lördagen
Lee Aron
Goda Grannar
The Hooters
Molly Hatchet
Claes Yngström
Black Label Society
Thin Lizzy
Ozzy Osbourne

Inga kommentarer: