fredag 17 juni 2011

Sweden Rock Festival - dag 2

Dag 2 skulle Magnus och Camilla på studentskivor så jag gick själv ner till festivalområdet i regnet vid lunchtid.

För första gången såg jag Duff McKagan's Loaded live. Duff var på strålande humör och pratade mycket under spelningen. Det var även en riktigt bra konsert. På slutet kom även några gamla Guns n'Roses-låtar. Läs mer i separat inlägg.

Sedan såg jag Buckcherry som jag aldrig hört tidigare. Även Buckcherry var ganska hyfsade även om sångaren verkade drogad.


Dan Reed har jag sett 2 gånger tidigare. Han spelade akustiskt på SRF förra året och den spelningen var betydligt bättre än torsdagens. Läs mer i separat inlägg.

Torsdagens höjdpunkt var förstås Joan Jett & The Blackhearts. Joan Jett har alltid varit en favorit och jag har väntat i många år på att se henne live. De gjorde en riktigt kanonspelning med massor av klassiker. Läs mer i separat inlägg.

Det regnade mer eller mindre konstant hela torsdagen och jag såg även lite av Queensryche och Fm innan jag tog en flera timmar lång paus i sommarstugan.

På kvällen kom Magnus och Camilla tillbaka - och även Tilda, som tagit studenten tidigare under dagen. Grattis!

När vi gick tillbaka till festivalen såg vi en bra spelning med Saxon. Läs mer i separat inlägg.

Judas Priest är ute på sin avskedsturné och gjorde sin sista spelning någonsin i Sverige. Jag har aldrig varit någon större fan av Judas Priest och såg en halvtimme innan jag gick till nästa scen för att istället se den gamla punkgruppen The Damned. Det var sannerligen inte mycket till punk, de var totalt värdelösa. Efter några låtar tröttnade jag och gick hem och drack pilsner.




Band jag såg under torsdagen
Duff McKagan's Loaded
Buckcherry
Dan Reed Band
Joan Jett & The Blackhearts
Fm
Queensryche
Saxon
Judas Priest
The Damned

Inga kommentarer: