torsdag 16 juni 2011

Sweden Rock Festival - dag 1

Förra veckan var jag på Sweden Rock Festival i Norje. Jag hade köpt en 4-dagarsbiljett och hade nöjet att bo i Magnus & Camillas sommarstuga, som ligger just intill festivalområdet.

När jag kom till Norje var det strålande solsken och ganska varmt. Vi började med att se Rhino Bucket, som jag aldrig hört tidigare. De var helt OK.

Därefter såg vi lite av The Dead And Living och Mason Ruffner, som däremot var dåliga/tråkiga.

Efter några timmar i värmen behövde vi en ölpaus, så vi gick tillbaka till stugan en stund (efter att ha tittat förbi Stefan och hans kompisar på husvagnscampingen).

Lite senare var vi åter på festivalområdet för att se Five Horse Johnson, som jag heller aldrig hört tidigare. Five Horse Johnson var riktigt bra och onsdagens klart bästa spelning. Läs mer i ett separat inlägg.

Vi hörde även ett par låtar av Roffe Wikström, men nä...

Vi var väl tillbaka i stugan vid elvatiden och strax efter började det regna rejält. Vi var tvungna att värma oss med Minttu :)

Band jag såg under onsdagen
Rhino Bucket
The Dead And Living
Mason Ruffner
Five Horse Johnson
Roffe Wikström

Inga kommentarer: