måndag 28 februari 2011

Ulf Lundell - Hon gör mej galen

Idag är det 10 år sedan jag såg Ulf Lundell live i Väggahallen i Karlshamn. Jag har spelat bordtennis många gånger i denna hall, men det var första och enda gången jag sett en konsert i den. Det var en bra konsert med Lundell.

Bland alla låtar som spelades under kvällen finns Ute på vägen igen, Folket bygger landet, Gott att leva, Hon gör mig galen, Kär och galen, Rött, Lycklig lycklig, (Oh la la) jag vill ha dej, Hej älskling och Chans.

Ulf Lundell är den artist jag sett live flest gånger (15). Nästan alla konserter har varit mycket bra - bara något enstaka undantag. Om en månad kommer dock detta antal att vara passerat av Dan Hylander...

Här ett liveklipp med Ulf Lundells bästa låt - Hon gör mej galen (dock inte den bästa versionen jag hört av låten).

Inga kommentarer: