torsdag 3 februari 2011

Thin Lizzy till Sweden Rock Festival

Häromdagen blev det klart att Thin Lizzy kommer till Sweden Rock Festival 8-11 juni 2011. Samma dag tog även 4-dagarsbiljetterna slut (jag hade redan köpt min).

Thin Lizzy har kanske aldrig varit ett av mina största favoritband, men det finns ett antal låtar jag tycker är mycket bra. De var ett av 70-talets största hårdrocksband med Phil Lynott som frontman. Thin Lizzy upplöstes när Phil Lynott dog 1986, men återuppstod i mitten av 90-talet.

Thin Lizzy live - The holy war




Även om jag verkligen ser fram emot att se framförallt Jason & The Scorchers och Joan Jett & The Blackhearts saknar jag några riktigt stora bra band detta året. Visst Ozzy, Judas Priest, Thin Lizzy, Saxon, Dan Reed Band m fl är väl helt OK, men jag tycker det är en bra bit ifrån förra årets line-up (D-A-D, Sator, Quireboys, Guns n'Roses, Aerosmith, Gary Moore, Nazareth, Billy Idol m fl). Nu återstår ännu ett antal band som inte presenterats så man får väl hoppas ett tag till.

Klara band 2011:
Agent Steel
Buckcherry
Clutch
Crashdiet
Cult, The
Damned, The
Destruction
Doc Holliday
Electric Wizard
Five Horse Johnson
Fläsket Brinner
FM
Ghost
Groundhogs
Hardcore Superstar
Haunted, The
Hawkwind
Helloween
Jason & The Scorchers
Joan Jett & The Blackhearts
Judas Priest
Kansas
Molly Hatchet
Moonspell
Morbid Angel
Mr Big
Mustasch
Osbourne, Ozzy
Overkill
Rage
Raubtier
Reed, Dan
Rhapsody Of Fire
Ruffner, Mason
Saxon
Seventribe
Stryper
Styx
Thin Lizzy
Walter Trout
Whitesnake
Zombie, Rob

1 kommentar:

PV sa...

Jag har öskrivit till dem och önskat att de försöker få dit The Alarm..och gav dem en hint om att de passar perfekt i glappet mellan The Damned och The Cult..