tisdag 15 februari 2011

Sofia Talvik - L - del 1 av L.O.V.E

För några veckor sedan donerade jag 10 dollar till Sofia Talviks projekt "The L.O.V.E saga" på Pledge Music. Det finns ett antal olika varianter och priser, men för mina ca 65 kr får jag ladda ner 4 EP:s samt tillhörande omslag m m. Dessutom får vi på olika sätt följa hur hela projektet och musiken växer fram. På detta sätt bekostar Sofia Talviks fans hennes utgivning av skivorna. Går projektet med vinst donerar Sofia 20 % av vinsten till ECPAT.

Donerar man lite mera än mina ynka 10 dollar kan man t ex få signerade fysiska skivor, posters, Sofia som målar ditt porträtt, egna konserter via Skype eller hemma hos dig. Kul med en artist som insett att de sätt fansen lyssnar/upplever musik på har förändrats - och som försöker göra någonting med sina egen fantasi och talang. Läs mer om detta på Pledge Music.

Nog om detta. Igår laddade jag ner L, som är den första delen av The L.O.V.E saga. Jag har bara hunnit lyssna på låtarna några få gånger, men speciellt Nothing quite so gentle är mycket bra.


Inga kommentarer: