lördag 19 juni 2010

Sweden Rock dag 2

Sweden Rock Festival dag 2 (10 juni 2010) var precis som den första en mycket bra rockdag. Däremot var vädret inget vidare - regn och kyla.

På eftermiddagen såg vi Nazareth. Det var en ganska tråkig spelning utan överraskningar. Spelade Love hurts och andra kända låtar. Läs mer i ett separat inlägg.

Därefter började det ösregna så vi tog några timmars paus i stugan, såg VM-fotboll m m. När vi gick tillbaka till festivalområdet igen såg vi några låtar med Blackberry Smoke, som var en positiv överraskning. Jag hade aldrig hört talas om bandet förut, men de var riktigt bra.

Sabaton öste på rejält, precis som vanligt. Även om jag inte är så förtjust i deras musik är de ett himla bra liveband. Läs mer i ett separat inlägg.

Lite senare på kvällen var det åter dags att se The Quireboys - denna gång akustiskt i rockklassikertältet. Det blev åter en mycket bra spelning (dock inte lika bra som föregående dag). Läs mer i ett separat inlägg.

Kvällen avslutades med Aerosmith, som jag aldrig sett tidigare. Jag tycker Aerosmith är ett mycket bra rockband som har gjort många bra låtar och hade verkligen sett fram emot spelningen på SRF. Aerosmith var dock en besvikelse - trots bra låtar var det dåligt med energi. Läs mer i ett separat inlägg.

Band jag såg
Dundertåget
Nazareth
Treat
Blackberry Smoke
Sabaton
Johan Edlund
Amon Düül II
The Quireboys
Aerosmith

Inga kommentarer: